Choć edukacja w rosyjskich szkołach jest uznawana za jedną z najlepszych na świecie, większość uczniów nadal uważa ją za nudną i formalną. Dlatego rosyjscy uczniowie z zazdrością patrzą na szkoły zagraniczne i starają się dowiedzieć więcej ciekawych faktów o edukacji szkolnej i faktów o szkołach za granicą w ogóle. W niniejszym artykule zebraliśmy fakty tylko o interesującej edukacji w różnych częściach naszej planety.
Phumachangtang, Tybet.
Wyobraź sobie, że patrzysz przez okno szkoły i widzisz chmury. I nie, to nie jest sen. Uczniowie szkoły podstawowej Pkhumachangtang, Tybet, widzą niebo i odległe szczyty górskie tylko z okna klasy. Szkoła znajduje się 5.373 metrów nad poziomem morza, a przy okazji 200 metrów nad Everest Base Camp. Nie każdy wspinacz ma siłę, aby dotrzeć do tego punktu, a uczniowie chodzą do szkoły każdego dnia, to znaczy, że nie należy się bać niskich temperatur i złej pogody, co uniemożliwia dostęp do szkoły.
Canterbury, Anglia.
Większość szkół na świecie jest zbudowana według określonych standardów i jest mniej więcej do siebie podobna. Ale nie Szkoła Królewska w Canterbury, w Anglii. Szkoła ta jest uważana za najstarszą instytucję edukacyjną na świecie. Chociaż szkoła została obecnie wyremontowana i wyposażona w najnowsze technologie, tradycje założone wiele lat temu są tu szanowane i szanowane. A szkolna edukacja tutaj jest jedną z najlepszych na świecie.
Holandia
Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że dzieci zaczynają uczyć się w rosyjskich szkołach w wieku 7 lat. Jednak w wielu krajach świata wiek pierwszoklasistów znacznie różni się od naszego kraju. Wynika to z różnic w strukturze systemów edukacyjnych, w ogóle. Na przykład, szkoły w Holandii przyjmują uczniów w pierwszej klasie od 4 roku życia. A dzieci zaczynają się uczyć w dniu swoich urodzin. Z tego powodu bardzo często w ciągu roku w klasie pojawiają się nowi uczniowie.
Francja
Przerwa na lunch lub duża zmiana to dla wielu uczniów ulubiona część dnia. Ale w szkołach we Francji obiad jest obowiązkową częścią edukacji szkolnej. Uważa się, że takie podejście usprawnia uczenie się informacji. Podczas tych zajęć w stołówce uczniowie uczą się o pochodzeniu różnych potraw i etykiecie podczas posiłków.