Mulți școlari

Mulți școlari se plâng de viteza vacanței și doresc să se relaxeze mai mult, fără să-și dea seama că în școlile cehe sunt asigurate doar vacanța de vară și de iarnă. În plus, vacanțele de vară durează doar 2 luni.
Procesul educațional din Republica Cehă are ca scop pregătirea intensivă a studenților pentru viața adultă a studenților, unde nu există loc pentru relaxare. Sistemul de clasare în centrele de învățământ din Cehia este destul de interesant: scorurile sunt distribuite de la 1 la 5, ținând cont de faptul că unitatea este nota cea mai mare. Un profesor poate introduce lecții în două discipline complet incompatibile, de exemplu: ficțiune și educație fizică, matematică și canto.

https://fs01.vseosvita.ua/0100boek-21e9.pdf
https://fs01.vseosvita.ua/0100bofo-3f5a.pdf

În școlile din Finlanda există o abordare destul de democratică și loială a organizării procesului educațional. Dacă elevul nu dorește să meargă la consiliu pentru a răspunde, profesorul nu are dreptul să îl forțeze sau să îl forțeze în acest sens. Finlandezii consideră că instruirea este eficientă doar dacă tinerii studenți au o dorință, iar constrângerea va agrava situația și nu va aduce niciun rezultat. O altă caracteristică a școlilor finlandeze este că lecția este predată nu de o singură persoană, ci de doi simultan: un profesor și asistentul său, a cărui sarcină este monitorizarea elevilor și controlul situației din clasă.